Alltid nya projekt i luften..

De var jo några dagar sen man skrev. Men tiden den har bara runnit iväg..
Sist jag skrev hade jag blivit klar med den första höräfsan..

Nu har jag påbörjat ett litet nytt projekt som jag gör lite innan jag fortsätter med nästa höräfsa.  De ska nämligen byggas nya portar till Gården..

Var Ledig från jobb i måndags så då bar de av in till Ystad för att handla lite virke.. Snabbt hem igen och lasta in allt i verkstaden för att påbörja bygget av dörrarna till de gamla "svinahuset"...Börjar med svinahuset sen blir de stallet, logen, hönshuset m.m.
 
Fick gjort klart överdelen sen behövde Morfar lite hjälp på gården plus att foder till djuren skulle inhandlas..

       Här Mår jag bra....

De har även hänt lite mer saker sen sist. Grönsaksfröerna har kommit hem. Nu har förkultiveringen börjat.  Gräslöken är i sålådor likaså 38 st kronärtskockor. Fler ska sås..
En månad till  så kommer de bli mycket sålådor här hemma..
Men vill man få fin skörd gäller de att man är på de i tid..

Helgen bestod av att köra hem lite ved plus utgödsling hos djuren... De e så fridfullt att på lördag eller söndagsförmiddagen gå bort till gården och gödsla hos djuren och känna deras glädje när dom får ny halm att springa i..

Kaninungen växer så de knakar.. Får försöka få den lite tam här nu så han är lättare att få tag i..

Ha de fint..
"Jag ångrar ingenting, Jag har valt mitt sätt att leva, vare sig jag gjort fel eller rätt, har jag gjort de på mitt eget sätt"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0