Nu är våren här

Ja nu är våren här verkligen på riktigt....Blivit dåligt med uppdaterandet nu den sista tiden men de har varit fullt upp..

Tänkte jag gör såhär denna gången att jag lägger in bilder, skriver vad de är på bilderna och skriver lite vad som har hänt sen sist jag bloggade..

   Jag i full gång med att sätta potatis av den gamle sorten Ulster..

 Ulster redo att sättas....

 Ett av vårens projekt har varit att bygga en ny hönsgård....:)

  Här sitter jag och försår gurkfröer..

  Ute och kör med grållen och hålslagaren till lök sättningen

  Här sitter jag och sätter rödlök..

 Vitlöken växer på bra...

  Jag står och sår lite dill i krukor...:)

  Har även inhandlat några hallonplantor i år..

  Lite frölådor i de lilla växthuset...

 Växthuset by the night..:)

  Några av buxboms plantorna jag själv drivit fram.

 Far när han hjälper till att sätta potatis..

  Jag står och blickar ut över mina marker och sjön när jag kör och putsar lite bete...

Ja som sagt varit en hel del att göra den sista tiden.. Men de e skoj att göra sånt man är intresserad av...

Ja detta inlägget fick bilderna tala lite för sig själva...
Kommer ett längre inlägg snart..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0