Jag går på egna vägar

Ett tag sen de blev uppdaterat här.. Har varit en del jobb nu och kvällarna har gått åt till att förså grönsaker med mera..

Jag har bland annat satt 70 fröer av kronärtskocka...
 Detta är några av dom först sådda kronärtskockorna.. Dom växer på bra..


Skulle pröva n¨ågot nytt i år som jag inte prövat för... Har planterat plocksallat i krukor och ska driva upp dom inomhus.. med förhoppningar att få fram tidig sallad..
 Och ja efter en vecka ungefär börjar dom titta upp så smått.. man måste jo pröva sig fram..

Och ett måste är jo att sätta potatis på förgroning.. Har en gammal sort som heter ulster.. Har satt dom första ca 30 kg till förgroning.. Men fler ska de bli..



Är man en sån person som jag så vaknar man liksom till ifrån vinterdvalan när man börjar förså fröer..
De är bara en sak som kan tynga ner en lite..  Som jag har berättat innan så brukar jag köra minst en runda vid sjön varje dag.. Och när där nu är så mycket is så man knappt ser vattenkanten där ute så kan man börja undra om våren verkligen är på väg... Samtidigt som de kan vara ganska fint en morgon med klarblå himmel och solen som lyser ut på isen... Men de är snäppet bättre när man ser sina grödor börja växa upp ifrån jorden..

 hmm undra när jag kan gå ut med båten...:(


Tänkte jag skulle ta och visa några fina bilder på lilly och lilla rutger...De e så skönt att efter jobbet köra hem och sätta sig i stallet och filosofera om kela lite med djuren.. Roland (min getbock) har blivit riktigt tam och är en riktig liten kelgris.. De ska klappas och klappas och helst ska man ha lite godis i fickorna som han själv får hitta..:)
Tänk att djur kan göra en människa på så bra humör..

  De e gott med lite sallad.. Rutger den svarta är kaninungen.. Börjar bli rätt stor,

Lily tycker de tar alldeles för lång tid innan hon får någon mat.. Rutger gör allt för att härma sin mamma...Kan man något annat än le när man ser sånt här.....




De var allt för mig och djuren denna gången..

Jag går på egna vägar, jag gör de jag vill, med vinden i ryggen stå,r man aldrig still, gör de jag alltid tror på....



Kommentarer
Postat av: K

Kan inte göra mycket annat än att hålla med, blir alltid på bra humör när jag får mysa med dina djur...och våren kommer till helgen har du inte hört det :)

2011-03-01 @ 20:28:32
Postat av: Systeryster

Åh kronärtskockor. Mums!

2011-03-01 @ 21:16:14
Postat av: D

Nu e det väl snart dags för nått nytt:)

2011-03-11 @ 17:11:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0