Ved/slåtterkörning

Då var de redan söndag kväll igen..Dagarna bara rinner iväg.

Helgen har bestått av hemkörning av mer ved, snickrat portar, kört slåttern till verkstaden, städat hos sköldpaddorna..

         Veden har jag fått från jobbet.. Vi har sågat i några pileträd.. Att elda med pileved i köksspisen är riktigt bra.  Den ger en fruktansvärt bra värme de enda negativa är att den brinner upp fort.. Men som sagt till köksspisen och kaminen funkar den alldeles utmärkt... Så allt som allt blev de 8 lass med traktor och vagn.. Nu har man lite och såga upp och klyva.. men detta får ligga en tid då jag redan har ett par traktorlass med pilegrenar sen förra vintern som ska sågas upp och klyvas först..  de gäller alltid att ha bra med bränne hemma..

Idag fick man ut och lufta den gamle hjälten.. Med andra ord grållen..Slåttern skulle dras upp till verkstan jag lånar..
Trodde de skulle vara lite knivigt att få igång grållen när den hade stått hela vintern men nädå den startade på direkten.. Där har vi en riktig trotjänare..:) Den ska få rulla många timmar till på gården...

 En McCormick deering h2 slåtter kopplad bakom min grålle...

  Slåttern på plats i verkstan. Nu ska här skruvas så man kan få igång den.. hade nämligen tänkt slå lite gräs med den till sommaren...

Man kan jo säga såhär att folk hade jo lite att titta på när dom körde om mig och när dom mötte mig på kustvägen med detta ekipaget.. inte så ofta man ser de idag..

Morgondagen bjuder på jobb på förmiddagen sen kurs på eftermiddagen om ekologisk grönsaksodling..:)

Nu blir de ett program om amish folket sen kallar sängen för drängen..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0