Tuppen på ryggen

God kväll alla läsare.

Som ni kanske redan har märkt så kan de mesta hända hos drängen och i mitt stall.  Körde bort till stallet imorse och skulle kolla till djuren.. Öppnar dörrarna in till stallet och som vanligt så möts man av en tupp i dörröppningen.. För er som inte vet de så har jag fyra tuppar som får gå lösa i stallet...Dom går runt benen på mig när jag går där inne och fodrar..

Allt var som vanligt så här lång men när jag börjar fundera så kommer jag underfund med att jag bara ser tre tuppar.. Börjar undra var den fjärde är.. Då jag vet att dom ibland flyger in och hälsar på getterna så tänkte jag måste gå bort och se så den inte är där inne. Kommer fram till boxen, vad ser jag då?? Jo då ligger Roland och tar de lungt och på hans rygg sitter tuppen.. Med andra ord i mitt stall så får djuren göra lite som dom själva vill..:)
Tyvärr blev de ingen bild då jag ej hade kameran med..

Den andra överraskningen idag i stallet var när jag satt och kelade lite med Lilly och hennes unge så tyckte jag att hon hade dragit av sig mer päls.. Lyfter på huset och tittar.. jodå hon har byggt på sitt bo och fått en Unge till..
Så nu har Lilly två ungar..

Ifrån stallet till projekt höräfsa.
Som jag har skrivit om innan så ska jag göra några egna höräfsor... Blev nu ikväll klockan halv tio klar med alla pinnarna till den första räfsan.. Ska montera skaftet och få den helt klart i morgon tänkte jag. Sen är de dags att börja om igen och göra en till....
Innan alla pinnar är monterade.. Pinnarna lätta att byta ut om dom går i sönder då dom ej är spikade eller skruvade utan bara inslagna i träet..


Det är lite jobb med att tälja fram pinnarna men kommer man bara in i de och har en bra kniv så går de som bara den..



Alla pinnar på.. Bara skaftet kvar...:)

De var allt från drängen denna gången..





 

Kommentarer
Postat av: K

Tjusigt!

2011-01-30 @ 22:24:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0