Tjugondag Knut

Ja idag är de jo tjugondag Knut. Och vad gör man då? Jo man kastar ut julen. Med andra ord åkte julgranen ut och upp på bilen för att snabbt åka bort til stallet. Vad skulle jag då med julgranen i stallet?? Jag har nämligen två getter i stallet som är rent tokiga i gran.
Efter ett tips av min syster så blev julgranen upphängd i taket och som jag trodde blev den mycket uppskattad. Efter två timmar var nästan toppens grenar borta..:)


 Ulla tyckte de satt fint med lite gran.

 Roland var också tvungen att ha lite..

Blev idag väldigt glad när jag gick inne i stallet och gav djuren foder. Hönsen blev klara likaså getterna och under hela tiden jag varit i stallet tyckte jag att den ena kaninen sprang runt och fräste och lät allmänt sur. Tänkte detta måste jag kolla upp. Ställer mig vid varje kaninbox och försöker lista ut var de kommer ifrån.. Hittar vilken box de är, går in och börjar fundera om honan lagt en kull med ungar då jag har sett att hon började bygga sig ett bo häromdagen. Och ja mycket väl hade hon lagt en kull på fyra ungar. Dom var bara ett par dagar gamla så återstår att se hur många som överlever.

Tänkte att jag får ta och kolla nästa box där Lilly går med en hane. Lyfter På deras lilla hus och vad ser jag då. Jo två stycken ungar som är minst en vecka gammal. Snacka om att Lilly har varit duktig på att gömma dom för mig.
Kaninungar är något av de sötaste som finns.

blev bara en snabb bild på den ena ungen..

Som ni kanske har märkt kan de mesta hända hos Drängen i Beddinge.


Kommentarer
Postat av: Liin

naw, kaninbebisar!! får hälsa på dom när jag hälsar på getterna! :)

2011-01-13 @ 21:50:19
URL: http://liinx.blogg.se/
Postat av: Emelie

Kul att de gillade granen!!

2011-01-13 @ 22:34:28
Postat av: Rebecca

Så söta getter :D

2011-01-16 @ 12:08:35
URL: http://ihuvudetpabecca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0