Våren är här.....

Ja då har äntligen våren kommit till Beddinge...:) Det har varit full rulle med jobb, sysslor på gården, umgåtts med goda vänner och nya höns som anlänt..:)

Som ni kanske vet har jag haft lite problem med värk i armarna i vinter.. Det är nu bättre så nu rullar de på som vanligt igen med jobben..

I förra veckan fick jag hem mina tio nya höns. 5 vit värpande och 5 brun värpande...:)


Förra helgen tog vi ut min MF35:a från sin vintervila och kopplade harven.. Fältet som plöjdes i höstas där jag ska ha grönsaker skulle harvas över och förberedas för potatis sättningen som står och bankar på dörren..

        

Hann även med att såga en bunke ved, kapa ner en syrénhäck här hemma och fira mormors 85års dag..

Blev även en härlig långpromenad med hundarna med goda vänner förra lördagen..

Veckan har bestått av att bygga till chefens sommarstuga..:)

Denna helgen har de varit full rulle.I lördags gav jag och far oss på att såga av lite i vedhögen...Flyttat hem tre kaniner till sommarhuset..

Lilly och Rutger har flyttat till sitt sommarboende hos Kristin, Dennis och barnen...

Idag har jag fått sått 60 meter med blad dill...Härligt att man kan börja röra i jorden igen.. De är en härlig känsla att ligga på knä och stoppa frö i marken när fåglarna kvittrar i träden ovanför...


Dom sista kaninerna har kommit ut i sina sommarburar..
Hjälpt Kristin med att köra bort lite gräs...
Eftermiddagen blev de en tur till bauhaus för att handla hem material till den nya hönsgården...

Med andra ord har de varit en bra helg..
Så i veckan blir de att börja bygga som dom kan komma ut och känna den härliga vårsolen..:)

Bilder kommer under veckan hur de går med bygget..

Fortsatt trevlig kväll mina vänner.











Kommentarer
Postat av: K

härligt med vår...och jag ska se till att ninerna blir riktigt tjocka och bortskämda :)

2011-03-22 @ 20:58:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0